U sklopu projektnog tjedna od 14. do 18. listopada 2024., u našoj školi proveli smo niz aktivnosti u sklopu projekta FoodEducators. Na poseban način obilježili smo Dan zdrave hrane u srijedu, 16. listopada, gdje su učenici i nastavnici aktivno sudjelovali u poticanju svijesti o važnosti zdrave prehrane.
Nastavnica Milja Čupen sa svojim učenicima iz 5.b razreda izradila je kreativne plakate i uredila školski prostor kako bi promovirali zdravu prehranu i ekološku svijest.
U srijedu, 16. listopada, nastavnica Nikolina Smolić obradila je temu Čitanje deklaracija s prehrambenih proizvoda i dešifriranje popisa sastojaka na ambalaži proizvoda s učenicima 1.c razreda na Satu razrednika, gdje su učenici raspravljali o važnosti pravilne prehrane i zdravih obroka.
Tijekom sata, učenici su se upoznali s ključnim pojmovima poput “upotrijebiti do” i “najbolje upotrijebiti do,” te su analizirali kalorijske vrijednosti namirnica. Kroz čitanje deklaracija i dešifriranje popisa sastojaka, učenici su učili kako prepoznati nutritivne vrijednosti proizvoda i razvrstavati ih u odgovarajuće kategorije. Poseban naglasak stavljen je na planiranje prehrane i kako ispravno razumijevanje roka trajanja može spriječiti bacanje hrane.
Na temelju naučenog, učenici su razvrstavali namirnice prema rokovima trajanja, uočavajući važnost planiranja obroka i pravilnog korištenja namirnica kako bi smanjili nepotrebni otpad hrane i promovirali održive prehrambene navike.
Nastavnica Emilija Kovačević održala je predavanje za učenike 4.c razreda, obradivši temu agro usmjerenja kroz interaktivnu aktivnost Igra pogađanja karijera u prehrambenom sektoru.
Kroz ovu aktivnost, učenici su naučili prepoznati različite vrste poslova u prehrambenom sektoru, razumjeli njihove osnovne funkcije te kako su te karijere povezane s cjelokupnim sustavom hrane.
Razrednica Marina Antolin je sa svojim učenicima iz 4.c razreda organizirala Izazov za prehrambene influencere, u kojem su učenici razvijali kreativne ideje za promociju zdrave prehrane na društvenim mrežama. Kroz ovu aktivnost, učenici su razvijali vještine komunikacije i inovativnosti, usmjeravajući se na stvaranje zanimljivog i informativnog sadržaja.
Tijekom rasprava, učenici su analizirali trenutačne prehrambene trendove na društvenim mrežama te različite poruke o hrani koje dolaze iz medija.
Ove aktivnosti omogućile su im da prepoznaju i kritički analiziraju poruke o hrani, dok su istovremeno jačali svoje sposobnosti u području digitalne komunikacije i stvaranja relevantnog sadržaja.
U petak, 18. listopada, pedagoginja Ana-Marija Ivanković održala je predavanje za učenike 2.a razreda na temu Gubitak i otpad hrane u sklopu područja Hrana i održivost, tijekom Sata razrednika. Učenici su saznali kako gubitak hrane i stvaranje otpada imaju negativne društvene, ekološke i ekonomske posljedice. Raspravljalo se o tome kako rasipanje hrane pridonosi zagađenju okoliša, iscrpljivanju prirodnih resursa te povećanju troškova proizvodnje i distribucije hrane. Također, učenici su naučili kako odgovorno postupati s hranom, smanjujući otpad, promovirajući održivu potrošnju i potičući recikliranje, čime se smanjuje pritisak na okoliš i resurse.
Na kraju sata, pedagoginja Ana-Marija Ivanković organizirala je kviz o hrani kako bi provjerila znanje učenika i dodatno ih motivirala na razmišljanje o temama gubitka i otpada hrane. Kviz je obuhvatio ključne informacije iz predavanja te je potaknuo učenike na interaktivno sudjelovanje, produbljujući njihovu svijest o važnosti odgovornog postupanja s hranom i smanjenja otpada.
Nakon predavanja, nastavnica Josipa Grubić Đođo i učenici 2.a razreda zajednički su se uključili u praktičnu radionicu kuhanja i pripreme školskog piknika. Tijekom ove radionice, učenici su naučili kako odabrati nutritivno vrijedne namirnice i pretvoriti ih u ukusne, zdrave obroke. Posebna pažnja bila je posvećena primjeni naučenog iz predavanja o smanjenju otpada hrane, pa su se koristile namirnice na način koji minimalizira rasipanje.
Učenici su surađivali u planiranju jelovnika, pripremi i prezentaciji obroka, čime su dodatno razvijali vještine timskog rada, odgovornosti i kreativnog razmišljanja. Nakon što su zajednički pripremili obroke, uživali su u zdravim zalogajima na pikniku, gdje su imali priliku povezati teorijska znanja o zdravoj prehrani s praksom u opuštenoj i ugodnoj atmosferi. Ovaj školski piknik ne samo da je bio edukativan, već je učenicima pružio i priliku za praktično iskustvo u održivom kuhanju i uživanju u zdravim obrocima.
Ove aktivnosti nisu bile samo edukativne, već su na poseban način potaknule kreativnost i angažman učenika. Kroz praktične primjere i aktivno sudjelovanje, učenici su usvojili važne lekcije o odgovornom postupanju s hranom i razvoju održivih navika. Rasprave i zajednički rad produbili su njihovu svijest o očuvanju resursa, pripremajući ih da preuzmu aktivnu ulogu u stvaranju održive budućnosti.