“Kako se branila Hrvatska”

Početna » DOGAĐANJA  »  “Kako se branila Hrvatska”

Projekt "Kako se branila Hrvatska" proveden je u obliku terenske nastave s ciljem upoznavanja učenika s ključnim povijesnim događajima Domovinskog rata te produbljivanja njihove povijesne svijesti i razumijevanja značaja borbe za neovisnost Republike Hrvatske. Kroz različite aktivnosti, učenici su imali priliku učiti ne samo iz udžbenika, već i izravnim doživljajem i susretom sa svjedocima vremena.

Glavni ciljevi projekta bili su:

- omogućiti učenicima aktivno sudjelovanje u procesu učenja o Domovinskom ratu,

- pružiti izravan doživljaj povijesnog konteksta,

- razviti kritičko razmišljanje i empatiju prema onima koji su branili domovinu,

- potaknuti učenike na promišljanje o važnosti mira, slobode i ljudskih prava,

- odati počast svim braniteljima i žrtvama rata.

 Učenici Medicinske škole posjetili su Osnovnu školu Mirka Pereša u Kapeli gdje su saznali tko je Mirko Pereš. U školi su ih dočekali učenici drugog razreda te su ih upoznali sa svim zanimanjima Medicinske škole. Nakon druženja s osnovnoškolcima posjetili su izložbu na otvorenom gdje su bili izloženi MIG21 i helikopter. Marin Sabolović, predsjednik Društva za očuvanje hrvatske vojne tradicije, pojasnio je kontekst i važnost eksponata, čime su učenici dobili jasniji uvid u ratnu stvarnost.

Prikazan je dokumentarni film "Uvučeno - neutralno - konus" (HRT produkcija) Poseban naglasak bio je na svjedočanstvima sudionika rata, što je učenicima omogućilo da osjete emocionalnu dimenziju tih događaja.

Jedan od najvrjednijih dijelova projekta bio je susret i razgovor s Ivanom Selakom, osobom koja je aktivno sudjelovala u događanjima prikazanim u filmu. Učenici su imali priliku čuti osobno svjedočanstvo, postavljati pitanja i razmijeniti mišljenja. Ovaj neposredni susret ostavio je snažan dojam i pomogao da učenici bolje razumiju ratnu stvarnost.

Provedbom projekta učenici su:

- stekli dublje znanje o Domovinskom ratu,

- razvili empatiju i poštovanje prema braniteljima,

- osvijestili važnost mira, slobode i demokratskih vrijednosti,

- naučili kritički promišljati o povijesnim događajima i njihovom značaju za suvremenost.

Projekt "Kako se branila Hrvatska" uspješno je ispunio svoje ciljeve. Učenici su kroz terensku nastavu, audiovizualne sadržaje i neposredan razgovor sa svjedokom vremena doživjeli povijest na osoban i emotivan način. Ovakav pristup učenju ne samo da obogaćuje obrazovni proces, već doprinosi i oblikovanju mladih ljudi koji cijene slobodu i odgovornost prema budućim generacijama. U projektu su sudjelovali učenici drugih razreda koji u planu i programu predmeta Povijeti slušaju teme vezane uz noviju povijest i Domovinski rat. Voditeljica projekta je nastavnica Ana Pleskalt u suradnji s Društvom za očuvanje hrvatske vojne tradicije. U pratnji učenika sudjelovala je nastavnica Kristina Ivezić.

Scroll to Top