Ove godine obilježili smo 8. Dane medijske pismenosti. Obilježavanju Dana medijske pismenosti posvetili smo nekoliko tjedana, iako su službeno započeli 7.4.-13.4.2025. pa smo tako već u tjednu od 1. travnja započeli s izložbom pod nazivom: Izložba povodom Svjetskog dana matematike: "Mozaik matematičkih projekata" – otvoreno za javnost. Izložba je predstavila radove učenika tijekom nekoliko godina. Ideja je bila predstaviti njihove radove i pokazati matematiku izvan matematike te potaknuti djecu i odrasle na promišljanje o raznim matematičkim modelima, motivima, pravilnostima i povezanošću s umjetnosti. Autorice izložbe su nastavnice matematike Branka Mišir (Ekonomska i birotehnička škola Bjelovar) i Petra Kovačević Hruškar (Medicinska škola Bjelovar), obje nastavnice matematike. Izložba je bila u knjižnici koju vode knjižničarke iz sve četiri škole u Srednjoškolskom centru.

Nakon toga imali smo radionicu koju je održala Ana-Marija Ivanković, pedagoginja s iskustvom u edukaciji o znakovnom jeziku i promicanju pristupačne komunikacije u medijima. Kroz svoj rad aktivno potiče inkluziju i razvoj komunikacijskih vještina, posebice u kontekstu prilagođavanja medijskih sadržaja osobama s oštećenjem sluha.
Radionica je pružila učenicima priliku da upoznaju znakovni jezik kao vizualni oblik komunikacije te njegovu važnost u medijskoj pismenosti i inkluziji. Kroz praktične vježbe, učenici su imali priliku razviti svijest o neverbalnom prijenosu informacija, naučiti osnove hrvatskog znakovnog jezika i bolje razumjeti važnost pristupačnosti medijskih sadržaja. Osim što potiče kritičko promišljanje o dostupnosti informacija, radionica učenike osposobljava za osnovnu komunikaciju na hrvatskom znakovnom jeziku i potiče ih na empatiju i inkluzivnost u svakodnevnoj komunikaciji i medijima.
Na nastavi informatike i računalstva, ali i sata razrednika učenici su zamišljali internet kao vožnju opasnom autocestom. Pomoću ankete procijenili su kako voze, na što najviše trebaju obratiti pozornost kad „voze“ internetom. Poslušali su savjete kako zaštiti sebe i druge na internetu. Kroz problemske kartice razmišljali su koje su situacije opasne i kako postupiti ako im se neka od situacija dogodi. Predavanja je održala nastavnica Ines Pavičić, prof. mentor.
Također, sat razrednika bio je rezerviran i za Građanski odgoj i mentalno zdravlje koje je u ovo doba digitalne tehnologije danas izazov očuvati. Građanski odgoj i mentalno zdravlje su jako važni elementi obrazovanja koji pomažu srednjoškolcima razviti ključne vještine i razumijevanje za aktivno sudjelovanje u društvu te brigu o vlastitom psihološkom blagostanju. Razvoj radionica koje se bave ovim temama može doprinijeti stvaranju svjesnijih, otpornijih i empatičnijih pojedinaca, pogotovo u ovo vrijeme zasićenosti informacija. Voditeljice su bile psihologinja Marina Pavić i Ines Pavičić, prof. mentor.
Naša knjižničarka Zorka Renić s učenicima je razgovarala o temi Autorska prava, koja je pojavom alata umjetne inteligencije sve više zastupljena i sve važnije je promišljati o tome tko je autor i što je djelo. Učenici su naučili kako poštivati autorska prava te kako zaštititi svoja autorska prava koristeći CC licence.
Predavanja u sklopu Dana medijske pismenosti bila su raznolika, zabavna i poučna. Dobro je ponekad zastati i razmisliti što dijelimo na internetu i s kim dijelimo svoje osobne podatke. Digitalni tragovi koje ostavljamo neće nestati kao stope u pijesku zato je važno razgovarati i promišljati o njima. (I.P.)