U svibnju 2025. godine u školskoj knjižnici Medicinske škole Bjelovar postavljena je međunarodna izložba Fakeless – projekt posvećen razvoju medijske pismenosti kod djece i mladih. Izložba je nastala u suradnji Goethe-Instituta i ukrajinskog kolektiva Kunsht, a njezin je glavni cilj podizanje svijesti o dezinformacijama, manipulaciji u medijima te o utjecaju digitalnih tehnologija na svakodnevni život korisnika.
Uz zanimljive interaktivne sadržaje, digitalne igre i edukativne materijale, učenici su imali priliku bolje razumjeti kako funkcionira svijet medija i razviti kritički pristup prema informacijama koje svakodnevno primaju.
Izložba je podijeljena u četiri tematska dijela:
- Dezinformacije i deepfake tehnologija
Prvi dio izložbe istražuje razliku između dezinformacija i manipulacija, s posebnim naglaskom na deepfake videozapise. Učenike su posebno privukli plakati kao što su "Tinder za vijesti" i "Otključaj moj mobitel". - Utjecaj informacija na mozak i ponašanje
Drugi dio objašnjava kako naš mozak reagira na informacije koje vidimo i čujemo te na koji način aplikacije potiču korisnike da više vremena provode uz mobitele. Izdvojeni su plakati "Stvara napetost", "Poigrava se vašim osjećajima" i "Sve izgleda važno i hitno". - Tehnologija i osobni podatci
Treći dio bavi se temom zaštite osobnih podataka i biometrijske tehnologije. Uz sadržaje poput "Vaš selfie, vaši podaci" i "Niste jedini autor otiska vašeg lica", učenici su se upoznali s konceptima digitalnog identiteta i privatnosti. - Svakodnevno korištenje medija
Četvrti dio naglašava važnost prepoznavanja različitih oblika medijske manipulacije. Plakati "10 likova dezinformacija", "Lažne web stranice", "Teorije zavjere" i "Prepoznaj medijske znakove" potiču kritičko razmišljanje o medijskim sadržajima.
Izložbu su uz učenike Medicinske škole Bjelovar posjetili i učenici Turističko-ugostiteljske i prehrambene te Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar - ukupno 12 razreda.
Izložbu su zajednički organizirale, postavile i vodile nastavnica računalstva Ines Pavičić i školska knjižničarka mr. sc. Zorka Renić.
Tijekom izložbe učenici su rješavali popratne kartice s pitanjima i kroz igru učili o deepfake sadržajima, lažnim vijestima i biometriji. Tijekom kreativnog zadatka zamišljali su da je njihov mobitel stvarna osoba te su crtežima prikazali svoje osjećaje prema uređaju – pomaže li im, umara li ih ili ljuti.
Na kraju su analizirali vlastite digitalne navike – za što sve koriste mobitel i koliko često: za buđenje, komunikaciju, zdravlje, planiranje ili zabavu.
Ova izložba potaknula je važnu raspravu o odgovornom korištenju tehnologije te o tome koliko su, osobito mladi, povezani s digitalnim uređajima.

Izložba Fakeless i prateće aktivnosti pružile su učenicima vrijedna znanja i alate za snalaženje u suvremenom svijetu medija i informacija. Ponosni smo što smo bili dio ovog edukativnog i inspirativnog projekta.